XX Konferencja Rolnicza
30 stycznia 2020 r.
godz. 10.00
nk
FERIE ZIMOWE 2020
Uczniom i ich rodzicom, absolwentom, nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi, przyjaciołom i sympatykom szkoły życzymy dobrego i bezpiecznego wypoczynku podczas ferii zimowych :)
nk
Studniówka 2020
Uczniowie klas maturalnych zorganizowali bal studniówkowy w Panoramie Tucholi. Uroczystość otworzył pan dyrektor, głos zabrali również wychowawcy. Całość prowadzili uczniowie klas maturalnych. Wszyscy bawili się do białego rana :)
https://tygodnik.pl/pl/15_fotorelacje/97_szkolne/2326_studniowka_zslia_cz1.html
https://tygodnik.pl/pl/15_fotorelacje/97_szkolne/2327_studniowka_zslia_cz2.html
nk
Deklaracje ostateczne dla maturzystów - spotkanie obowiązkowe dla wszystkich maturzystów
Zapraszamy na spotkanie - aula szkoły 10 stycznia 2020 r. o godz. 8.00.
Maturzyści, którzy planują zmiany w deklaracji składanej we wrześniu 2019 r., obowiązkowo zabierają ze sobą ZIELONE DŁUGOPISY, aby "na kolorowo" wprowadzić ewentualne ZMIANY (przedmioty, dane osobowe, nr tel. itd) w deklaracjach ostatecznych - egzamin maturalny 2020, pozostali maturzyści zabierają "tradycyjne" długopisy.
nk
Niecodzienna lekcja historii
Dnia 18 grudnia b.r. w Książnicy Tucholskiej odbyła się lekcja historii regionalnej – NIEPODLEGŁOŚĆ JEST KOBIETĄ. Lekcja ta była kolejnym założeniem projektu „U PODSTAW PRACA LUDZI UBOGACA” realizowanego przez Borowiackie Towarzystwo Kultury oraz Zespół Szkół Licealnych i Agrotechnicznych w Tucholi (pierwszym punktem jego realizacji było wystąpienie młodzieży naszej szkoły w nowych strojach uszytych w ramach projektu w Historycznym Pochodzie Borowiaków w lipcu b.r.).
W samo południe wszystkich przybyłych do sali multimedialnej Książnicy Tucholskiej przywitała oraz zapoznała z celem projektu – Pani Maria Ollick. W dalszej częśći przybyli na spotkanie widzowie mieli okazję wysłuchać referatu dotyczącego roli kobiet w odzyskiwaniu niepodległości oraz obejrzeć scenkę - wywiad w redakcji „Głosu Tucholskiego” z ok. 1928 r. , w której odbyła się rozmowa redaktora Jana Lewandowskiego, właściciela „Spółki Pedagogicznej” z: Marią Janta – Połczyńską, Zofią Karasiewicz, Heleną Pryllową i Wandą Szuman.
Kulminacyjnym punktem lekcji była inscenizacja Szopki, napisanej przez Marię Janta-Połczyńską.
Cambridge Assessment English
W listopadzie nasza szkoła przystąpiła do programu Cambridge Assessment English Penfriends, który polega na nawiązaniu kontaktów ze szkołami z całego świata. Cambridge Assessment English jest częścią University of Cambridge i pomaga milionom ludzi na świecie w nauce j. angielskiego oraz przeprowadza egzaminy języka angielskiego. Uzyskane certyfikaty Cambridge English uznawane są w uczelniach i innych placówkach na całym świecie. Program Cambridge Assessment English polega na wymianie korespondencji on-line lub w formie tradycyjnej, a uczniowie mają możliwość nauki j.angielskiego w sposób praktyczny oraz nawiązać przyjaźnie z młodzieżą z całego świata.
Humor narzędziem nauczania?
W najnowszym numerze miesięcznika dla anglistów „ The Teacher" ukazał się artykuł w języku angielskim autorstwa Joanny Zabrockiej, nauczycielki języków obcych. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy „ha- ha” (śmiech na lekcji) może prowadzić do „a-ha” ( zrozumienia materiału i zapamiętania go). W artykule „To use or not to use humor in the foreignlanguageclassroom" przybliżony został humor jako skuteczne narzędzie nauczania języków obcych. Inspiracją do napisania artykułu były badania amerykańskich naukowców oraz polskich badaczy, a także artykuły amerykańskich nauczycieli wykorzystujących humor w procesie dydaktycznym.
Strona 21 z 156